Rory Sutherland
Alchemija
stulbinama iracionalių idėjų galia
Projekto „MoBiLait: mokymosi galimybių atvėrimas žmonėms, negalintiems skaityti įprasto spausdinto teksto, per Lietuvos bibliotekų tinklą“ leidinys.
Reklamos pasaulio garsenybė Rory Sutherland knygoje „Alchemija: stulbinama iracionalių idėjų galia“ teigia, žmonių pasirinkimą lemia ne protas, o jausmai. Juk protas ir visos juslės įspėja, kad populiarusis gėrimas „Red Bull“ neskanus, bet pasaulyje kas dieną nuperkami milijonai mėlynų skardinių. Protas sako, kad dryžuota dantų pasta nėra geresnė, bet tokią pirkėjai renkasi mieliau. Kodėl? Atsakymai šioje populiariosios psichologijos knygoje.
Mes manome, kad esame racionalūs padarai. Ekonomika ir verslas remiasi prielaida, kad priimsime logiškus sprendimus, pagrįstus moksliniais tyrimais bei kitais įrodymais. Tačiau taip nėra.
Daugelyje gyvenimo sričių protas vaidina tik antraplanį vaidmenį. Mus veja nelogiški sprendimai. Būtent todėl placebo efektas toks galingas. Žmones traukia gražūs, ekstravagantiški, o kartais net absurdiški dalykai. Prabangūs vestuvių kvietimai, mažyčiai naujų kvepalų buteliukai, rožinės ausinės… Tad autorius įsitikinęs, jog norintiems paveikti žmonių pasirinkimą, protą reikia apeiti lankstu. Geriausios idėjos neturi racionalios prasmės, jos turi pažadinti jausmus, o ne protą. Geros idėjos priešingybė taip pat gali būti gera idėja.
Trisdešimt metų reklamos versle besisukantis Rory Sutherland knygoje dekoduoja žmogaus elgseną, atskleidžia pažangiausius mokslinius tyrimus ir pasakoja neįtikėtinai smagias istorijas iš savo darbo patirties. Jis bendradarbiavo su tokiomis gigantėmis, kaip „AmEx“, „Microsoft“ ir kitomis kompanijomis. Netradicinis požiūris įrodo, kad sėkmę prognozuoti vien statistikos lentelėmis, tai yra protu ir skaičiavimais, sunku. Reikia pasitelkti alchemiją – meną, padėsiantį atrasti iracionalios idėjos galią.
Knyga skirta visiems, kurie nori suprasti, kaip veikia žmogaus protas.
Rory